The first day

03-09-2018

Eindelijk is het zo ver, aangekomen in Sydney na een lange vlucht van bijna 25 uren. Een vlucht die ik nog nooit eerder had gedaan en een vlucht voor het eerst zo lang. Zaterdag 01 september waren mijn naasten mee om me uit te zwaaien op Schiphol waar ik het toch best wel moeilijk mee had. Want ja als je eenmaal in Australië zit heb je niemand meer om je heen, niemand waar je zo even naar toe kan gaan als je je rot voelt. En er ging niemand mee het vliegtuig in, dus moest ik in het begin en tijdens mijn vlucht alles zelf uitzoeken. Het begon met een paar blunders op Schiphol, want ja als je nog nooit alleen hebt gevlogen moet je wel even gaan ontdekken waar je alles kan vinden en hoe alles werkt.

Mijn eerste vlucht was naar Dubai bijna 7 uren. Mijn geluk was dat ik s’avonds vloog dus ik eigenlijks gelijk in het nachtritme zat. Na een uur kregen we ons eerste warme avondmaal al en tijdens deze maaltijd viel Laura ook al in slaap haha erg genant. Tijdens deze vlucht zat ik naast een jong stel uit Breukelen die 17 dagen samen op vakantie naar Bali gingen. Ze boden me kaugom en eten aan onderweg in het vliegtuig en uiteindelijk hadden we erg leuke gesprekken. Op Dubai zijn ze nog een stuk mee gelopen naar mijn vertrekhal naar Sydney en hebben we uiteindelijk afscheid genomen van elkaar. Dit heeft me een erg goed gevoel gegeven en gaf me ook een beetje het gevoel van je bent niet alleen en er zijn altijd wel mensen die je willen helpen. Ook was het ook weer dubbel om te zien omdat ik net daarvoor afscheid had genomen van mijn grote liefde Kevin die me ook altijd overal bij helpt als ik iets niet weet.

Kevin en ik hebben in Mei op hemelvaartsdag elkaar ontmoet en ik kan iedereen zeggen dat ik daar super super blij mee ben en ik geen ander meer kan voorstellen dan Kevin. Op dat moment was ik al bezig met mijn plannen voor Australië dus heb ik altijd gezegd dat ik dit wou doorzetten en gelukkig stond hij daar ook achter. Tuurlijk vonden we het beide niet leuk om zolang van elkaar gescheiden te zijn maar we weten beide dat dit echt is en we op elkaar wachten!

Na Dubai zocht ik mijn vertrekhal naar Sydney. En eerlijk waar dit heeft me een half uur gekost wat is Dubai groot! Ik moest met een ondergrondse trein / liften etc. Naar vertrekhal A. 30 minuten van vetrekhal C. waar ik aan kwam. Maar zoals iedereen zei het staat overal erg goed aangegeven en dat was ook zo, dus ik was mooi op tijd bij mijn vetrek naar Sydney.

Eenmaal in het vliegtuig toen ik me plekje had opgezocht viel ik ook alweer gauw in slaap. Toen ik wakker werd zaten we al een uur in de lucht en had ik het hele opstijgen niet eens mee gekregen. Deze vlucht was dus ook niet erg lang na mijn gevoel. We moesten eerst naar Bangkok omdat er mensen in hetzelfde vliegtuig uitstapten in Bangkok. Ik moest hier door de security weer naar een andere vertrekhal waar weer een ander toestel door vloog naar Sydney. Inmiddels de 3e aircraft 380 waar ik in stapte. Deze laatste vlucht ging naar Sydney en duurde nog 8 uur en 37 minuten ongeveer. Deze vlucht duurde naar mijn idee oneindig.

Vanochtend na nog een vertraging van 40 minuten kon ik eindelijk mijn gastgezin ontmoeten. Julie (moeder) stond me al op te wachten en het was gelijk goed, een goede klik net als hoe het op skype ook was. De 2 meiden Maddie&Viv (11&7) waren op school en de vader (Blair) was aan het werk maar belde wel even om te horen hoe t ging toen we samen in de auto zaten om naar huis te rijden. Julie heeft me toen een korte rondleiding gegeven door Freshwater & Manly wat er vlak naast ligt. Ook hebben we samen een ontbijtje gehaald met wat drinken om elkaar nog wat beter te leren kennen. We hebben de wereld uitgepraat dus gelukkig was er geen killende stilte.

Na aankomst in het huis en weer een rondleiding door het huis heb ik me eindelijk kunnen douchen en heb ik even geslapen tot half 3 ?? Rond 15:00 zouden de meiden weer thuis komen van school en die wou ik graag ontmoeten. Het contact met de meiden is ook super leuk, de ene is wat ouder en zit al wat in de puberteit maar ze zijn beide even leuk! Na spelletjes gedaan te hebben ging Maddie naar haar zwem training en Vivi naar pianoles. Het huis was even voor mezelf en kon ook echt even tot me zelf komen wat me een goed gevoel gaf om ook alles even te verwerken. Toen iedereen weer klaar was heb ik Blair ook ontmoet de vader van de meiden en de man van Julie. Onder het genot van wijn en een heerlijk diner hebben we met z’n allen nog een tijd gepraat aan de etenstafel en heb ik de meiden daarna naar bed gebracht.

Een super eerste dag na zo’n lange vlucht en ben erg blij dat het contact met de meiden ook goed zit. Morgen ga ik zelf op ontdekking uit om Freshwater en Manly te verkennen. Nu eerst bed time ! Een Jetlag van hier naar Amsterdam doet me zo wel goed slapen.

Goodnight xx

Laura

Reacties

Reacties

anet hoekstra

hey laura ,wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en dat je een goede klik hebt met je nieuwe family.
het is niet niks om zo'n lange reis in je eentje te moeten afleggen maar ja anders kom je nergens haha.
altijd had je hier al zoiets is dit het je was even toe aan een uitdaging even iets heel anders maar je wist niet hoe of wat.je bouwt weer een stuk levenservaring op en daar ben ik trots op.
heel veel plezier met de prachtige meiden zien er ook zo vrolijk uit en je hebt een warm onthaal gehad dat doet je toch weer goed.
lieve groetjes en tot horens xxx mem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active